Darbuotojas atlieka šias funkcijas:
- išduoda bylas Lietuvos valstybės istorijos archyvo darbuotojams ir tyrinėtojams;
- priima bylas iš Lietuvos valstybės istorijos archyvo darbuotojų ir tyrinėtojų, padeda jas į vietą saugyklose;
- registruoja ir teikia žinias Dokumentų suagojimo ir apskaitos skyriaus vyriausiajam archyvistui, atsakingam už archyvo dokumentų fizinės būklės užtikrinimą, apie bylas, kurias reikia restauruoti, įrišti ir dezinfekuoti;
- numeruoja bylų lapus ir patikrina bylų lapų numeraciją;
- sudeda bylas ir dokumentus į aplankus ir dėžutes;
- tikrina bylų fizinę būklę ir kiekį, atlieka nerastų bylų paiešką;
- kontroliuoja ir fiksuoja saugyklų mikroklimato rodmenis;
- informuoja struktūrinio padalinio vedėją apie Nacionalinio dokumentų fondo dokumentų valdymą ir naudojimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus;
- atlieka kitas teisės aktų nustatytas funkcijas, vykdo Lietuvos valstybės istorijos archyvo vadovybės ir Dokumentų suagojimo ir apskaitos skyriaus vedėjo pavedimus, susijusius su įstaigos ir struktūrinio padalinio funkcijomis.
Darbuotojas turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
- turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą (humanitarinį arba socialinių mokslų), specialiąsias profesines žinias pagal savo pareigas;
- žinoti Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą, kitus teisės norminius aktus, reglamentuojančius valstybės dokumentų saugojimą, naudojimą bei tvarkymą;
- gebėti analizuoti ir apibendrinti informaciją, daryti išvadas;
- gebėti savarankiškai planuoti, organizuoti savo veiklą, savarankiškai pasirinkti veiklos metodus;
- sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu valstybine kalba;
- turėti darbo kompiuteriu įgūdžius (MS Windows, MS Office, Internet Explorer);
- mokėti skaityti ir suprasti Lietuvos valstybės istorijos archyvo dokumentus rusų ir lenkų kalba.