Darbuotojas atlieka šias funkcijas:
- stebi ir kontroliuoja Nacionalinio dokumentų fondo dokumentų fizinę būklę;
- kaupia ir sistemina duomenis apie bylas, kurias reikia restauruoti, įrišti, sudėti į dėžutes ir dezinfekuoti;
- organizuoja Nacionalinio dokumentų fondo dokumentų perdavimą restauravimui ir įrišimui, kontroliuoja darbų kokybę, dokumentų grąžinimą į Lietuvos valstybės istorijos archyvo saugyklas;
- organizuoja Nacionalinio dokumentų fondo dokumentų perdavimą mikrofilmavimui, kontroliuoja darbų kokybę, dokumentų grąžinimą į Lietuvos valstybės istorijos archyvo saugyklas;
- organizuoja Lietuvos valstybės istorijos archyvo saugyklų dezinfekciją, dezinsekciją ir deratizaciją;
- esant būtinybei, pavaduoja originalų skaityklos darbuotojus;
- informuoja struktūrinio padalinio vedėją apie Nacionalinio dokumentų fondo dokumentų valdymą ir naudojimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus;
- atlieka kitas teisės aktų nustatytas funkcijas, vykdo Lietuvos valstybės istorijos archyvo vadovybės ir Dokumentų saugojimo ir apskaitos skyriaus vedėjo pavedimus, susijusius su įstaigos ir struktūrinio padalinio funkcijomis.
Darbuotojas turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
- turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą (humanitarinį arba socialinių mokslų), specialiąsias profesines žinias pagal savo pareigas;
- žinoti Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą, kitus teisės norminius aktus, reglamentuojančius valstybės dokumentų saugojimą, naudojimą bei tvarkymą;
- gebėti analizuoti ir apibendrinti informaciją, daryti išvadas;
- gebėti savarankiškai planuoti, organizuoti savo veiklą, savarankiškai pasirinkti veiklos metodus;
- sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu valstybine kalba;
- turėti darbo kompiuteriu įgūdžius (MS Windows, MS Office, Internet Explorer);
- mokėti skaityti ir suprasti Lietuvos valstybės istorijos archyvo dokumentus rusų ir lenkų kalba, mokėti vieną Europos Sąjungos kalbų.