Darbuotojas atlieka šias funkcijas:
- kontroliuoja saugomų Nacionalinio dokumentų fondo dokumentų ar jų kopijų teikimą asmenims dėl informacijos gavimo teisės norminių aktų nustatyta tvarka;
- organizuoja, koordinuoja ir atlieka darbus dokumentų saugyklose, susijusius su dokumentų išsaugojimu ir fizinės būklės užtikrinimu;
- atlieka bylų fizinės būklės ir kiekio patikrinimus, trūkstamų bylų paiešką ir tvarko jų apskaitą;
- sudaro, pildo ir tvarko fondų topografiją, informacijos paieškos priemones;
- esant būtinybei, išduoda bylas archyvo darbuotojams ir tyrinėtojams, numeruoja bylų lapus ir patikrina bylų lapų numeraciją;
- teikia Dokumentų saugojimo ir apskaitos skyriaus vedėjui kuruojamų struktūrinio padalinio darbų ataskaitas;
- informuoja struktūrinio padalinio vedėją apie Nacionalinio dokumentų fondo dokumentų valdymą ir naudojimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus;
- atlieka kitas teisės aktų nustatytas funkcijas, vykdo Lietuvos valstybės istorijos archyvo vadovybės ir Dokumentų saugojimo ir apskaitos skyriaus vedėjo pavedimus, susijusius su įstaigos ir struktūrinio padalinio funkcijomis.
Darbuotojas turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
- turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą (humanitarinį arba socialinių mokslų), specialiąsias profesines žinias pagal savo pareigas;
- žinoti Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą, kitus teisės norminius aktus, reglamentuojančius valstybės dokumentų saugojimą, naudojimą bei tvarkymą;
- gebėti analizuoti ir apibendrinti informaciją, daryti išvadas;
- gebėti savarankiškai planuoti, organizuoti savo veiklą, savarankiškai pasirinkti veiklos metodus;
- sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu valstybine kalba;
- turėti darbo kompiuteriu įgūdžius (MS Windows, MS Office, Internet Explorer);
- mokėti skaityti ir suprasti Lietuvos valstybės istorijos archyvo dokumentus rusų ir lenkų kalba.