Darbuotojas atlieka šias funkcijas:
- tvarko ir aprašo priimtus saugoti Nacionalinio dokumentų fondo dokumentus;
- atlieka fondų tvarkymą, pertvarkymą ir papildymą;
- rengia struktūriniam padaliniui priskirtų dokumentų informacijos paieškos priemones;
- teikia struktūriniam padaliniui priskirtų dokumentų pagrindu informaciją, pažymas, patvirtintas dokumentų kopijas institucijoms ir asmenims jų prašymų tema teisės aktų nustatyta tvarka;
- informuoja struktūrinio padalinio vedėją apie Nacionalinio dokumentų fondo dokumentų valdymą ir naudojimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus;
- atlieka kitas teisės aktų nustatytas funkcijas, vykdo Lietuvos valstybės istorijos archyvo vadovybės ir Dokumentų naudojimo skyriaus vedėjo pavedimus, susijusius su įstaigos ir struktūrinio padalinio funkcijomis.
Darbuotojas turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
- turėti aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą humanitarinių mokslų studijų srities istorijos krypties išsilavinimą ir profesinių žinių;
- gerai išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus, kitus teisės aktus, reglamentuojančius viešąjį administravimą;
- gerai išmanyti Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą, kitus įstatymus ir teisės aktus, reglamentuojančius dokumentų valdymą, informacijos teikimą ir ribojimą;
- išmanyti Lietuvoje įvairiais istorijos laikotarpiais veikusių religinių įstaigų ir organizacijų valdymo struktūrą, viešąjį ir vidaus administravimą;
- gebėti analizuoti ir apibendrinti informaciją, daryti išvadas;
- turėti darbo kompiuteriu įgūdžius (MS Windows, MS Office, Internet Explorer);
- sklandžiai dėstyti mintis žodžiu ir raštu valstybine kalba. turėti gerus tekstų rinkimo;
- žinoti teisės aktų, kitų dokumentų rengimo ir įforminimo reikalavimus;
- mokėti rusų ir lenkų kalbas ir vieną iš Europos Sąjungos kalbų.