Darbuotojas atlieka šias funkcijas:
- sutvarko ir aprašo priimtus saugoti Nacionalinio dokumentų fondo dokumentus;
- atlieka fondų tvarkymą, pertvarkymą ir papildymą;
- rengia struktūriniam padaliniui priskirtų dokumentų informacijos paieškos priemones;
- teikia struktūriniam padaliniui priskirtų dokumentų pagrindu informaciją, pažymas, patvirtintas dokumentų kopijas institucijoms ir asmenims jų prašymų tema teisės aktų nustatyta tvarka;
- informuoja struktūrinio padalinio vedėją apie Nacionalinio dokumentų fondo dokumentų valdymą ir naudojimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus;
- atlieka kitas teisės aktų nustatytas funkcijas, vykdo Lietuvos valstybės istorijos archyvo vadovybės ir Dokumentų naudojimo skyriaus vedėjo pavedimus, susijusius su įstaigos ir struktūrinio padalinio funkcijomis.
Darbuotojas turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
- turėti aukštesnįjį arba vidurinį išsilavinimą;
- gerai išmanyti Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą, kitus teisės norminius aktus, reglamentuojančius struktūriniam padaliniui priskirtų dokumentų apskaitą, tvarkymą ir naudojimą;
- išmanyti Lietuvoje veikusių civilinės metrikacijos įstaigų valdymo struktūrą, pavaldumą, viešąjį ir vidaus administravimą;
- sugebėti kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją ir rengti išvadas;
- mokėti rusų ir lenkų kalbas ir vieną iš Europos Sąjungos kalbų;
- turėti darbo kompiuteriu įgūdžius (MS Windows, MS Office, Internet Explorer);
- žinoti teisės aktų, kitų dokumentų rengimo ir įforminimo reikalavimus.